مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 10:152022-01-08سياسي

کاخ سردار ماکو نوروز 1401 آماده بازدید مسافران است


معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود کاخ سردار ماکو پس از چند سال مرمت در ایام نوروز 1401 آماده بازدید علاقه مندان و گردشگران باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، حسن سپهرفر اظهار کرد: مرمت این کاخ از اواخر سال 95 آغاز شده و در حال حاضر عملیات مرمت و احیای آن در آخرین مراحل پایانی خود قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: مرمت کاخ سردار ماکو با نظارت این اداره کل و اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو انجام می شود.

وی ادامه داد: ساختمان اصلی کاخ با تزیینات کم نظیر همراه با نمایش اسباب و اثاثیه سردار بعد از مرمت هایی که در قالب استحکام بخشی بنا، مرمت نقاشی ها و تزیینات داخلی انجام شده آماده بهره برداری می شود.

سپهرفر گفت: با توجه به منحصربه فرد بودن این اثر در شمال غرب ایران، حفاظت و نگهداری آن مستلزم حمایت های مادی و معنوی و توجه مسئولان ماکو است که نقش مهمی در توسعه گردشگری در این شهرستان می تواند داشته باشد.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی عنوان کرد: کاخ تاریخی باغچه جوق که از یک ساختمان دو طب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ سردار ماکو نوروز 1401 آماده بازدید مسافران است

کاخ سردار ماکو نوروز 1401 آماده بازدید مسافران است