مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 08:252022-01-08اقتصادي

قیمت درج شده بر روی کالا واقعی نیست


معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان از اجرای طرح درج قیمت تولید بر روی کالا اظهار خرسندی کرد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی رقمی کاذب و غیرواقعی برای محصول تعیین می کردند.

- اظهار کرد: برخی از تولیدکنندگان با اجرای طرح قیمت تولید بر روی کالا، به استیصال افتادند و قانونی شدن این طرح را خطری برای اشتغال و تولید می دانند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان با بیان این نکته که این افراد می خواهند فرصتی برای سوءاستفاده حلقه های واسطه فراهم کنند، افزود: تحلیل ما به عنوان کارشناس حوزه صنعت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان بوده و دلیل واحدهای تولیدی برای رد این طرح قابل شنیدن است اما باورکردنی نیست.

وی هزینه های تولید را مشخص و میزان آن را معین دانست و اضافه کرد: هزینه دستمزد، حامل های انرژی و استهلاک به عنوان هزینه های ثابت و مقدار مواد به کار رفته برای تولید محصول به عنوان هزینه های متغیر است؛ به این ترتیب تعیین رقم محصول درب کارخانه، موضوع پیچیده ای نیست که نتوان برای آن محاسبات درستی را انجام داد.

به گفته معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گلستان، از آنجایی که تولید کننده قدرت رقابت با برخی از برندها را ندارد و برای تداوم چرخه تولید محصول سفارشی می پذیرد، در چنین شرایطی بسیاری از واحدهای تولیدی، قیمتی که مشتری برای آن ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت درج شده بر روی کالا واقعی نیست

قیمت درج شده بر روی کالا واقعی نیست