مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 08:102022-01-08اجتماعي

اسامی «رشته های جدید» شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش اعلام شد


مدیرکل دفتر کاردانش و فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح جزییات تدوین برنامه های درسی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، اسامی رشته های جدید این دو شاخه را اعلام کرد و گفت: - مهمترین سیاست ما در سال تحصیلی آینده، توسعه هنرستانهای وابسته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمصطفی آذرکیش درخصوص جزییات تدوین برنامه های درسی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش اظهار کرد: یکی از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش این است که در تعامل و مشارکت با بحث های اجرایی و بازار کار بتوانیم آموزش ها را به نیازها نزدیک کنیم؛ براین اساس، امسال رشته های جدیدی به شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش اضافه شده است.

وی افزود: محیط بانی ، حمل و نقل ریلی ، خدمات فروشگاهی ، بهداشت عشایر و روستا ، بازیافت مواد و انرژی اسامی رشته های جدیدی هستند که به دو شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای اضافه شده اند.

آذرکیش با بیان این که امسال بیش از 77 رشته کاردانش و فنی و حرفه ای به روزرسانی شده اند، ادامه داد: توسعه مدارس وابسته ، یکی از مهم ترین سیاست های ما در سال تحصیلی آینده است؛ خوشبختانه در برخی از دستگاه ها تعداد این مدارس تقریباً بیش از 5 برابر شده است؛ به طور مثال در بخش وزارت جهاد کشاورزی، از تعداد 8 مدرسه به 40 مدرسه و در بخش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تعداد 33 مدرسه به 49 مدرسه ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسامی «رشته های جدید» شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش اعلام شد

اسامی «رشته های جدید» شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش اعلام شد