مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 08:052022-01-08اقتصادي

تضمین تولید روزانه 19 میلیون مترمکعب میدان گازی نار


مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اعلام کرد که با اجرای پروژه کاهش فشار ورودی کمپرسورهای ایستگاه تقویت فشار نار و افزایش ضریب بازیافت میدان گازی نار روزانه پنج میلیون مترمکعب افزایش یافت و تولید 19 میلیون مترمکعب گاز تضمین شد.

- سید ابوالحسن محمدی گفت: برای انتخاب بهینه ترین سطح فشار ورودی کمپرسورهای میدان گازی نار و به منظور افزایش ضریب بازیافت مخزن گازی نار و جلوگیری از افت فشار مخزن با طراحی و ترسیم نمودارهای جدید و اعمال تغییرات متناظر و متناسب با شرایط موجود فشار ورودی کمپرسورها برای برداشت صیانتی و حداکثری گاز از میدان نار اقدام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شرکت زاگرس جنوبی، محمدی، افزود: توربین های میدان گازی نار در فشار پایین تر از 52 بار خاموش و از مدار خارج می شد در این شرایط امکان تولید بیش از 14 میلیون متر مکعب در روز وجود ندارد، که با توجه به قفل بودن اطلاعات کنترلی این تجهیز پیشرفته و نبود پشتیبانی شرکت خارجی سازنده تجهیزات یادشده، اقدام فوری در این خصوص را بسیار ضروری می نمود.

وی اضافه کرد: در یک اقدام فنی جهادی و با تکیه بر دانش فنی و توان متخصصان صنعت نفت و شرکت های توانمند داخلی و پذیرش ریسک های ناشی از این کار، توانستیم با کاهش فشار ورودی کمپرسورها از 52 به 45 بار موجب افزایش سطح بهره وری تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تضمین تولید روزانه 19 میلیون مترمکعب میدان گازی نار

تضمین تولید روزانه 19 میلیون مترمکعب میدان گازی نار