مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 07:102022-01-08اقتصادي

تخصیص 4 میلیارد ریال برای تعمیر بازار تاریخی اراک


مدیر شهرداری بافت تاریخی اراک گفت: امسال 4 میلیارد ریال برای عملیات ترمیمی بازار تاریخی اراک و سراهای جانبی آن تخصیص یافته است.

- با اشاره به ساماندهی بافت های تاریخی اراک گفت: برای تعمیر و بازسازی محدوده بافت تاریخی اراک، سال گذشته 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و امسال نیز 40 میلیارد ریال برای عملیات ترمیمی بازار اراک و سراهای جانبی آن تخصیص داده شد.

وی افزود: در همین راستا تا کنون سه مرحله مناقصه برای جذب سرمایه گذار برگزار شده است که در مرحله سوم تعدادی شرکت اعلام همکاری کردند و اسناد بازار در اختیار آنها قرار داده شد.

مسئول بافت های تاریخی شهرداری اراک تصریح کرد: ساماندهی، مرمت و احیای مجموعه بازار در دستور کار شورا و شهرداری اراک است و اقدامات اساسی در بخش های مختلف بازار، احیای سراهای مختلف بر اساس کاربری های پیشنهاد شده به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

شاه کرمی گفت: علاوه بر احیای سراهای مذکور، به صورت همزمان مرمت اضطراری، رفع خطر و استحکام بخشی در قسمت های عمومی به ویژه راسته های اصلی بازار در دستور کار قرار دارد و کف سازی و محوطه سازی گذرها و سراها با مشارکت شهرداری بافت تاریخی و راه و شهرسازی انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص 4 میلیارد ریال برای تعمیر بازار تاریخی اراک

تخصیص 4 میلیارد ریال برای تعمیر بازار تاریخی اراک