مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 07:002022-01-08پزشكي

بیماری های شایع مچ دست و راه درمان آن ها


جراح و متخصص ارتوپدی در چهارمحال و بختیاری گفت: گزگز کردن انگشتان دست البته به جز انگشت کوچک، احساس درد در کف دست و انگشتان، ضعف در دست و انگشتان از مهم ترین علائم بیماری تنگی کانال عصب دست محسوب می شود.

- پیمان ضیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از بیماری های شایع که در مچ دست افراد مخصوصا خانم ها مشاهده می شود، تنگی کانال عصب دست است که به آن تنگی کانال کارپال نیز گفته می شود و عصب مدین از این کانال عبور می کند، زمانیکه در این کانال تنگی ایجاد شود، علائم فشاری بر عصب مدین دست ایجاد شده و برخی علائم را در دست و انگشت ها ایجاد می کند.

این جراح و متخصص ارتوپدی در چهارمحال و بختیاری افزود: این بیماری بیشتر در خانم ها شیوع دارد، همچنین افرادی مانند نویسندگان، نوازندگان، تایپیست ها و.

که کار زیادی به مچ دست خود انجام می دهند نیز به این بیماری مبتلا می شود، افزایش سن نیز از دیگر مواردی است که می تواند منجر به آسیب در کانال کارپال و تنگی مسیر عصب دست شود.

وی ادامه داد: گزگز کردن انگشتان دست البته به جز انگشت کوچک، احساس درد در کف دست و انگشتان، ضعف در دست و انگشتان از مهم ترین علائم بیماری تنگی کانال عصب دست محسوب می شوند.

ضیا عنوان کرد: افرادی که به بیماری روماتیسم مبتلا هستند، در معرض خطر ابتلا به بیماری تنگی کانال عصب دست قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های شایع مچ دست و راه درمان آن ها

بیماری های شایع مچ دست و راه درمان آن ها