مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 06:502022-01-08پزشكي

کودکان و واکسن نزده ها در معرض خطر موج بعدی کرونا


با وجود اینکه تست های فعلی حساسیت بالایی ندارد، کسانی که اکنون دچار علائم سرماخوردگی می شوند، حتی اگر نتیجه تست منفی باشد، باید حدود 5 روز قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

- وی با بیان اینکه کسانی که از تزریق واکسن اجتناب می کنند باعث گردش ویروس در جامعه می شوند، تأکید کرد: موج بعدی، موج افراد واکسن نزده است و این افراد بیشتر احتمال دارد به سمت بیماری شدید و بستری بروند.

همان طور که تأثیر واکسیناسیون را در موج قبلی دیدیم.

در موج پنجم بیمارستان ها شلوغ شد، تعداد بستری ها و مرگ ومیر بالا بود و موج بسیار وحشتناک و غم انگیزی بود، اما با واکسیناسیون وسیع، موج بیماری شکسته شد.

جهانبانی از افرادی که تاکنون واکسن نزده اند خواست حتماً برای تزریق واکسن اقدام کنند و افزود: با واکسیناسیون مردم از خودشان محافظت می کنند و به نوع شدید بیماری مبتلا نمی شوند و از انتشار ویروس در جامعه نیز پیشگیری می کنند، زیرا تحقیقات نشان داده واکسن زدن حتی در برابر امیکرون که واریانت ضعیف تر با بیماری زایی کمتری دارد، مؤثر است و از چرخش ویروس در جامعه جلوگیری می کند، وقتی چرخش ویروس در جامعه کم شود، جهش کمتری در ویروس اتفاق می افتد، بنابراین ویروس در همین وضعیت ضعیف می ماند و دوباره جهشی اتفاق نمی افتد که آن را تبدیل به ویروس وحشی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان و واکسن نزده ها در معرض خطر موج بعدی کرونا

کودکان و واکسن نزده ها در معرض خطر موج بعدی کرونا