مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 05:502022-01-08اقتصادي

قیمت واقعی دلار چند است؟


یک استاد دانشگاه با بیان اینکه نرخ 30 هزار تومانی ارز واقعیت اقتصاد ماست و نرخ بالایی نیست، گفت: ساده ترین راه برای محاسبه نرخ واقعی ارز این است که نرخ تورم 2 پول ریال و دلار را محاسبه کنیم برای این کار نرخ برابری این 2 پول را در 20 سال گذشته پیدا کرده و طی .

- ایسنا/قزوین یک استاد دانشگاه با بیان اینکه نرخ 30 هزار تومانی ارز واقعیت اقتصاد ماست و نرخ بالایی نیست، گفت: ساده ترین راه برای محاسبه نرخ واقعی ارز این است که نرخ تورم 2 پول ریال و دلار را محاسبه کنیم برای این کار نرخ برابری این 2 پول را در 20 سال گذشته پیدا کرده و طی این سال ها تورم هر پول را احصا کنیم.

آرش هادی زاده در گفت وگو با ایسنا در خصوص تأثیر گرفتن بازار ارز از عده ای خاص اظهار کرد: اگر علمی بخواهیم پاسخ دهیم ممکن است عده ای در بازار ارز دخالت داشته باشند و قیمت آن را افزایش دهند؛ با توجه به اینکه دست بانک مرکزی برای تزریق منابع بسته است و صندوق ارزی هم منابع چندانی ندارد که بانک مرکزی را در تأمین ارز مورد نیاز بازار حمایت کند ممکن است عده ای منافعشان در افزایش نرخ ارز باشد و با منابعی که در اختیار دارند بخواهند در بازار اخلال ایجاد کنند.

وی ادامه داد: نمونه اخلال در بازار ارز در تاریخ اقتصاد زیاد است، برای مثال خانواده روچلید پوند انگلستان را به نحوی که می خواستند اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت واقعی دلار چند است؟

قیمت واقعی دلار چند است؟