مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 04:402022-01-08سياسي

جایگاه ساز دف مجالس عروسی نیست/ تولید چند اثر عرفانی


یکی از نوازندگان و هنرمندان فعال حوزه دف نوازی ضمن انتقاد از کم توجهی برخی از هنرمندان این عرصه به جایگاه این ساز، از تولید دو قطعه موسیقایی در ژانر موسیقی عرفانی سخن گفت.

- ابراهیم مرادی نوازنده دف و سرپرست گروه کوبه ای نوازان مستان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه نقطه نظرات خود درباره کم توجهی برخی هنرمندان نسبت به در نظر نگرفتن جایگاه ارزشمند ساز دف طی سال های اخیر و تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی گفت: بنده از جمله نوازندگانی هستم که طی سال های اخیر نهایت تلاشم را انجام داده ام تا بتوانم به سهم خود معرفی درستی از ساز دف به عموم مخاطبان داشته باشم.

اما متاسفانه در برخی موارد شاهد این هستم که جایگاه و موقعیت این ساز ارزشمند به جای بدی کشیده شده که متاسفانه در شأن این ساز نیست.

وی افزود: به تازگی در جریان برگزاری برخی از مجالس عروسی مشاهده کرده ام که ساز دف در سبک ترین و بدترین شکل ممکن خود حکم ساقدوش عروس را پیدا کرده و برخی از نوازندگانش که اطلاعات چندانی هم از جایگاه این ساز عرفانی ندارند، دست به حرکاتی می زنند که اصلاً زیبنده جایگاهش نیست.

شرایطی که واقعاً کار به جاهای باریک کشانده و فضایی را ایجاد کرده که برخی از مخاطبان و شنوندگان تصور کنند مقام و منزلت ساز ارزشمندی چون دف، فقط برای مجالس شادی و عروسی کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه ساز دف مجالس عروسی نیست/ تولید چند اثر عرفانی

جایگاه ساز دف مجالس عروسی نیست/ تولید چند اثر عرفانی