مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 04:202022-01-08اقتصادي

توصیه های فنی و سموم مناسب برای مبارزه با علف های هرز زراعت گندم


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران توصیه های فنی و سموم مناسب برای مبارزه با علف های هرز زراعت گندم را اعلام کرد.

- ایسنا/مازندران مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران توصیه های فنی و سموم مناسب برای مبارزه با علف های هرز زراعت گندم را اعلام کرد.

عبدالرحمن زاغی در جمع خبرنگاران، با اشاره به لزوم شناسایی و مبارزه با علف های هرز زراعت گندم به تفکیک پهن برگ کش، باریک برگ کش و علفکش های دومنظوره، بر انجام مبارزه با علف های هرز به روش های کنترل زراعی مکانیکی (وجین دستی) که نقش موثری در کنترل علف های هرز دارند، تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه علف های هرز در رقابت با گیاه گندم در جذب آب، مواد غذایی، نور و محدود کردن جا برای گندم خسارت های کمی و کیفی به محصول وارد می کنند، لازم است گندمکاران برای پیشگیری و کاهش خسارت به نکات فنی و توصیه های کارشناسان حفظ نباتات استان عمل کنند.

وی با بیان اینکه رعایت تناوب زراعی با زراعت هایی نظیر کلزا در کاهش تراکم علف های هرز مثمر ثمر خواهد بود، اضافه کرد: رعایت زمان مناسب مصرف علفکش ها در افزایش کارایی آن تاثیر بسزایی دارد.

مدیر حفظ نباتان سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: پهن برگ کش های توصیه شده برای زراعت گندم شامل توفوردی یک درصد SL 72 تا 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های فنی و سموم مناسب برای مبارزه با علف های هرز زراعت گندم

توصیه های فنی و سموم مناسب برای مبارزه با علف های هرز زراعت گندم