مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 04:152022-01-08پزشكي

کم تر از 10 درصد تنگی کانال نخاعی نیاز به جراحی دارد


کمتر از 10 درصد موارد تنگی کانال نخاعی هستند که این علائم خطر را دارند و ناچارند به جراحی به عنوان اولین قدم نگاه کنند وگرنه در عمده موارد معمول تنگی کانال نخاعی که ناشی از تومور و شکستگی و عفونت نیست درمان پله پله به صورت .

- ایسنا/کردستان متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: کمتر از 10 درصد موارد تنگی کانال نخاعی هستند که این علائم خطر را دارند و ناچارند به جراحی به عنوان اولین قدم نگاه کنند وگرنه در عمده موارد معمول تنگی کانال نخاعی که ناشی از تومور و شکستگی و عفونت نیست درمان پله پله به صورت درمان غیرجراحی صورت می گیرد.

حسین یاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ستون فقرات به طور کلی از پنج جزء تشکیل شده است که شامل مهره ها، دیسک بین مهره ای، مفاصل، سیستم عصبی که شامل نخاع بوده و از اطراف نخاع گردنی، ستون فقرات پشتی و کمری ریشه های عصبی خارج می شوند که اعصاب محیطی که وارد اندام ها یعنی دست ها و پاها می شوند را تشکیل می دهند.

یاری ادامه داد: بافت نرم ستون فقرات که از عضلات، تاندون ها و رباط ها تشکیل شده است؛ مهره های ستون فقرات هستند که این مهره ها روی هم قرار گرفتند و بین آن ها دیسک بین مهره ای قرار گرفته است و این دیسک بین مهره ای در واقع بالشتک ها هستند که باعث افزایش انعطاف پذیری و افزایش قدرت ساختار ستون فقرات می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم تر از 10 درصد تنگی کانال نخاعی نیاز به جراحی دارد

کم تر از 10 درصد تنگی کانال نخاعی نیاز به جراحی دارد