مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 دی 1400 ساعت 18:202022-01-07پزشكي

اومیکرون کودکان را به یک بیماری جدید اما آشنا مبتلا می کند


تعدادی از ویروس های فصلی، از جمله پاراآنفلوآنزا و ویروس سنسیشیال تنفسی، می توانند منجر به بروز خروسک و عفونت دستگاه تنفسی به نام برونشیولیت شوند.

- تعدادی از ویروس های فصلی، از جمله پاراآنفلوآنزا و ویروس سنسیشیال تنفسی، می توانند منجر به بروز خروسک و عفونت دستگاه تنفسی به نام برونشیولیت شوند.

سویه اومیکرون کووید-19 به نظر می رسد که کودکان زیر پنج سال را به شیوه ای جدید تحت تأثیر قرار می دهد به طوری که در آنها به بروز سرفه های خشک و خش دار منجر می شود که به خروسک شناخته می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز جمعه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی یاهو نیوز، در حالی که سرخک به طور کلی مضر نیست، اما می تواند برای والدینی که نوزادان و کودکان نوپایشان برای تزریق واکسن کووید-19 بسیار کوچک هستند، موجب ترس و نگرانی آلودگی کودکانش به این ویروس شود.

پزشکان می گویند، علت این موضوع به احتمال زیاد این است که به نظر می رسد سویه اومیکرون تمایل دارد در مجرای تنفسی قرار بگیرد تا اینکه به اعماق ریه نفوذ کند.

دکتر بادی کریچ ، متخصص بیماری های عفونی کودکان و مدیر برنامه تحقیقاتی واکسن واندربیلت در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل در تنسی، گفت: مسیرهای هوایی بچه ها آنقدر باریک است که گرفتگی آنها به التهاب بسیار کمتری نیاز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اومیکرون کودکان را به یک بیماری جدید اما آشنا مبتلا می کند

اومیکرون کودکان را به یک بیماری جدید اما آشنا مبتلا می کند