مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 دی 1400 ساعت 06:502022-01-07اقتصادي

یک میلیارد و 231 میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در 9 ماهه امسال یک میلیارد و 231 میلیون دلار کالا از این استان صادر شد.

- ، غلامعلی راستی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به اینکه پیش بینی صادرات استان در سال جاری یک میلیارد و 800 میلیون دلار است، افزود: محصولات پتروشیمی، کشاورزی و صنایع غذایی، معدنی و صنعتی عمده ترین محصولات صادراتی استان و کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، گرجستان، بلغارستان و امارات نیز کشورهای اصلی هدف صادرات استان هستند.

وی همچنین از صدور 1731 فقره کارت بازرگانی در استان در سال جاری خبر داد و گفت: 370 صادرکننده در استان فعالیت می کنند که 6 نفر از آنان در سال جاری به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شده اند و آذربایجان شرقی نیز از نظر صادرات در رتبه 6 کشور قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم از سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری اسلامی ایران به این استان خبر داد.

محمد کلامی اظهار داشت: این سفر فرصت مغتنمی برای انتقال مسائل و مشکلات حوزه تولید و صادرات به دولت و جذب اعتبارات مناسب در این حوزه است.

وی با تأکید بر اینکه آذربایجان شرقی در دیپلماسی اقتصادی کاملاً فعال خواهد بود، افزود: برای ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه برنامه های بسیار مدون و تعریف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میلیارد و 231 میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد

یک میلیارد و 231 میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد