مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 دی 1400 ساعت 05:252022-01-07اقتصادي

ساخت سامانه هد برداشت گل گاوزبان در کشور


سامانه هد برداشت گل گاوزبان برای برداشت مکانیزه این گیاه دارویی، توسط محققان دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران طراحی و ساخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر اکبر عرب حسینی، مجری طرح با بیان این که سامانه هد برداشت گل گاوزبان به منظور افزایش سرعت برداشت و کاهش هزینه های برداشت این گیاه دارویی، طراحی و ساخته شده است، گفت: با وجود افزایش کشت گیاه گل گاوزبان و صادرات آن، اما برداشت این گیاه همچنان به صورت دستی و با صرف هزینه های بالا انجام می شود؛ که با طراحی و ساخت این سامانه علاوه بر سرعت و دقت بالای برداشت این گیاه، هزینه های برداشت آن نیز بسیار کاهش پیدا می کند.

دانشیار دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران با بیان اینکه این سامانه برای اولین بار در کشور طراحی شده است، بر اهمیت برداشت مکانیزه در مزارع گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت: این سامانه تست های آزمایشگاهی را سپری کرده و با اتصال به موتور و سیستم حرکت دهنده، قابلیت بکارگیری در مزارع کشت گل گاوزبان را دارد.

وی با تشریح مشخصات این سامانه، اظهار کرد: برای ساخت این دستگاه، اطلاعات مهم ظاهری گیاه و همچنین نیروی جداسازی گل از ساقه مورد نیاز بود که به این منظور خواص ظاهری و نیروی کششی گیاه اندازه گیری شد و با توجه به نتایج به دست آمده، هد دستگاه برداشت گل گاوزبان جهت برداشت گل ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت سامانه هد برداشت گل گاوزبان در کشور

ساخت سامانه هد برداشت گل گاوزبان در کشور