مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 دی 1400 ساعت 01:202022-01-06بين الملل

اعتراض هزاران سودانی به اعمال حکومت نظامی


هزاران سودانی در اعتراض به حکومت نظامی در خارطوم پایتخت و چندین شهر دیگر به خیابان ها آمدند و خواستار استقرار حکومت غیر نظامی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از شبکه خبری فرانس 24، چند روز پس از استعفای نخست وزیر سودان با وجود استقرار گسترده نیرو های امنیتی و پلیس در خیابان ها، هزاران سودانی به حکومت نظامی که از زمان کودتا در این کشور مستقر شده است، اعتراض کردند.

این گزارش به نقل از شاهدان حاکی است: خیابان های منتهی به کاخ ریاست جمهوری و مقر ارتش بسته است و تظاهرکنندگان در خارطوم در حالی که تصاویر افراد کشته شده در کودتا را در دست داشتند به خیابان ها آمدند.

عبدالله حمدوک با اعلام استعفای خود، گفته بود: من تا آنجا که می توانستم تلاش کردم تا کشور را از خطر سقوط به سمت فاجعه دور نگه دارم.

نخست وزیر مستعفی سودان همچنین راه حل معضل 6 دهه بحران در سودان را گفتگو و مذاکره خواند و افزود: حل بحران سیاسی تنها از طریق گفتگو بر سر یک میز که همه طرف ها در کنار آن حضور داشته باشند امکان پذیر خواهد بود.

سودان از 25 اکتبر گذشته شاهد اعتراض ها در رد تدابیر استثنایی عبدالفتاح البرهان رییس شورای حاکمیت و فرمانده ارتش این کشور است که اعلام وضعیت فوق العاده، انحلال شورا های حاکمیت و انتقالی را شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض هزاران سودانی به اعمال حکومت نظامی

اعتراض هزاران سودانی به اعمال حکومت نظامی