مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 دی 1400 ساعت 12:402022-01-06اقتصادي

طرح جهش تولید در 300 هزار هکتار از دیم زارهای زنجان اجرا می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال، در 300 هزار هکتار از دیم زارهای استان زنجان طرح جهش تولید، اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جواد تاراسی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم زارهای استان به منظور افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح، اجرا می شود، گفت: این طرح با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک ملی در استان عملیاتی می شود.

وی اظهار داشت: افزایش تولید در دیم زارها با استفاده از ادوات و روش های نوین کشاورزی همچون اجرای خاک ورزی حفاظتی، استفاده از کودهای بذر مال، ریزمغذی ها و رعایت تناوب زارعی غلات و حبوبات قابل دسترسی است، که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای استان مورد نظر قرار گرفته است.

تاراسی افزود: از امتیازات این طرح ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای خرید ادوات کشاورزی، همچنین برخورداری از بیمه یارانه دار محصولات کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بابیان اینکه از 320 هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در زنجان 18 هزار هکتار به کشت آبی و بیش از 300 هزار هکتار نیز به کشت دیم اختصاص یافته است، افزود :70 درصد اراضی کشاورزی استان زنجان دیمی است.

تاراسی استان زنجان 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جهش تولید در 300 هزار هکتار از دیم زارهای زنجان اجرا می شود

طرح جهش تولید در 300 هزار هکتار از دیم زارهای زنجان اجرا می شود