مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 17:002022-01-05اقتصادي

عدم مجوز معدن کاری در بیابان لوت خراسان جنوبی


مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجوز معدن کاری در عرصه اثر جهانی بیابان لوت را نداده ایم، گفت:جلوی حفاری های غیر مجاز در این اثر گرفته می شود.

- زهرا رضایی ملکوتی مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند در این زمینه اظهار داشت: بیش از ثبت کردن یک اثر، حفاظت و مراقبت از آن حائز اهمیت است و اصولاً برای مراقبت از یک پدیده و اثر آن را ثبت جهانی و یا ملی می کنیم.

مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وقتی یک اثر طبیعی و یا تاریخی ثبت جهانی و ملی می شود در عرصه و حریم آن نسبت به مواردی باید مراقبت شود، بیان کرد: در مورد بیابان لوت معادنی بوده اند که قبل از اینکه این اثر شماره ثبت جهانی بگیرد مجوز گرفته اند.

رضایی ملکوتی با بیان اینکه این قبیل معادن ممکن حتی ذخایر آنان رو به اتمام باشد، بیان کرد: بعد از اینکه بیابان لوت شماره ثبت جهانی گرفت ما به همه استعلام های معادن که در عرصه این اثر بوده است پاسخ منفی دادیم و اجازه استخراج معدن جدید در عرصه بیابان لوت به هیچ وجه داده نشده است.

وی ادامه داد: این نکته از آن نظر حائز اهمیت است که اگر معدنی ساخته شود بالاخره نیاز به راه سازی و ایجاد کمپ و … دارد که به پدیده های طبیعی ما که طی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم مجوز معدن کاری در بیابان لوت خراسان جنوبی

عدم مجوز معدن کاری در بیابان لوت خراسان جنوبی