مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 13:052022-01-05اقتصادي

مدیریت 70 درصد خسارات ناشی از سیل با عملیات آبخیزداری


سازه های آبخیزداری و آبخوانداری بر اثر بارندگی های اخیر در کشور آبگیری و موجب کنترل سیل در حوضه های خود شدند.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر آبخیزداری و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آخیزداری کشور با اعلام این مطلب گفت: 29 استان کشور به ویژه استان های جنوبی تحت تاثیر بارش های سیل آسای روز های اخیر قرار گرفته اند و در این استان ها همه سازه های آبخیزداری و آبخوانداری آبگیری شدند که خوشحالی مردم را در پی داشته است.

هوشنگ جزی افزود: سازه های آبخیزداری و آبخوانداری از سرعت سیل و تخریب آن می کاهد و آب پس از آبگیری به تدریج از این سازه ها خارج و وارد اکوسیستم شده و بخشی از آن از طریق افزایش آبدهی قنوات، چشمه ها و چاه ها در حوزه کشاورزی وهمچنین برای آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی کل سطح اجرای عملیات آبخیزداری از ابتدا تا کنون در استان های بوشهر را 999 هزار و 568 هکتار، سیستان و بلوچستان یک میلیون و 218 هزار و 853 هکتار، هرمزگان 948 هزار و 887 هکتار و منطقه جنوب کرمان را 600 هزار و 326 هکتار عنوان کرد.

جزی گفت: طی سه سال اخیر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از 4 میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در گشور انجام شده که سهم ظرفیت کنترل سیلاب مخازن سازه ها در این استان ها در کل بیش از 54 میلیون متر مکعب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت 70 درصد خسارات ناشی از سیل با عملیات آبخیزداری

مدیریت 70 درصد خسارات ناشی از سیل با عملیات آبخیزداری