مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 12:002022-01-05اجتماعي

ابداع دستگاهی برای عدم برخورد نابینایان با خودروهای خودران


یک استارتاپ سوییسی یک دستگاه پوشیدنی جالب اختراع کرده است که از فناوری برخورد افراد نابینا با خودروهای خودران جلوگیری می کند و همچنین با سیستم GPS قابلیت مسیریابی را برای این افراد فراهم می نماید.

- یک استارتاپ سوییسی یک دستگاه پوشیدنی جالب اختراع کرده است که از فناوری برخورد افراد نابینا با خودروهای خودران جلوگیری می کند و همچنین با سیستم GPS قابلیت مسیریابی را برای این افراد فراهم می نماید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، خودروهای خودران در حال حاضر از دوربین برای جلوگیری از برخورد با سایر وسایل نقلیه یا عابران پیاده استفاده می کنند.

اکنون یک دستگاه پوشیدنی با در نظر گرفتن همین موضوع برای راهنمایی نابینایان هنگام راه رفتن در خیابان های شهر طراحی شده است.

این دستگاه موسوم به biped توسط یک استارتاپ سوییسی به همین نام ساخته شده است و شکل آن به گونه ای طراحی شده است که روی شانه ها قرار می گیرد و به صورت بی سیم با یک هدفون جفت می شود و همچنین با هدفون های سیمی سازگار است تا گوش های فرد نابینا را به طور کامل اشغال نکند و به او اجازه دهد تا صدای محیط را بشنود.

این شرکت اکیداً توصیه می کند که افراد نابینا از هدفون هایی که به دور گوش می پیچند و درون گوش را اشغال نمی کنند، استفاده کنند تا گوش هایشان باز بماند و همچنان بتوانند صدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع دستگاهی برای عدم برخورد نابینایان با خودروهای خودران

ابداع دستگاهی برای عدم برخورد نابینایان با خودروهای خودران