مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 10:552022-01-05سياسي

چرا شهید «ابومهدی المهندس» در حد قهرمان ملی عراق باقی ماند؟


شهید ابومهدی المهندس درحد قهرمان ملی عراق باقی ماند چون در عراق انقلابی اتفاق نیفتاده و با اینکه صدام سرنگون شده، اما عراق به عنوان کشوری مستقل در عرصه جهانی مطرح نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاخیراً در بحثی فرمودند که شهید سلیمانی هم قهرمان ملی بود و هم شخصیت بین المللی داشت و به تعبیر ایشان شهید سلیمانی هم شخصیت ملی و هم شخصیت اُمتی داشتند.

بحث رهبری واقعاً بحث خوبی بود و سرنخ های جدیدی به جامعه دادند که به نظرم باید در این زمینه کمی بحث کنیم که چطور فردی هم برای ملت خودش شخصیت مهمی می شود و هم از مرزهای آن کشور فراتر می رود و به صورت بین المللی و جهانی دیده می شود.

باید بحث کنیم رمز دووجهی بودن شخصیت سردار سلیمانی چیست و چرا برخی شخصیت ها فقط در سطح ملی باقی می مانند؟ وی در ادامه با طرح مثال هایی از تاریخ مشروطه و اینکه چطور شخصیت هایی مثل مرحوم ستارخان یا رییس علی دلواری در همان سطح ملی باقی مانده اند، افزود: اینکه سردار سلیمانی فراتر از سطح ملی مطرح می شود، باید علتی فراملی داشته باشد که آن هم اسلام است.

خود اسلام هم جنبه وطنی ندارد، بلکه جنبه انسانی، بین المللی و قرآنی دارد و به نظرم در این میان باید به یک حلقه واسط توجه کنیم که اگر این حلقه واسط نبود، شخصیت شهید سلیمانی در سطح ملی متوقف می شد وقهرمان امتی نمی شد و آن حلقه واسط خود ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا شهید «ابومهدی المهندس» در حد قهرمان ملی عراق باقی ماند؟

چرا شهید «ابومهدی المهندس» در حد قهرمان ملی عراق باقی ماند؟