مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 09:202022-01-05دانش

وبینار «آشنایی با مخابرات کوانتومی» برگزار می شود


انجمن علمی بین رشته ای فیزیک، ریاضی و فلسفه علم (ژرفا) دانشگاه صنعتی شریف، وبینار «آشنایی با فناوری های کوانتومی» را با موضوع مخابرات کوانتومی برگزار می کند.

- انجمن علمی بین رشته ای فیزیک، ریاضی و فلسفه علم (ژرفا) دانشگاه صنعتی شریف، وبینار آشنایی با فناوری های کوانتومی را با موضوع مخابرات کوانتومی برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، افزایش سرعت محاسبات در کامپیوترهای کوانتومی، باعث می شود مسئله هایی که پیشتر برای حل آن ها زمان طولانی مورد نیاز بود در زمان بسیار کمتری حل شوند.

از جمله این مسائل می توان به مسئله شکستن قفل پیام هایی که به صورت رمزدار مخابره می شوند اشاره کرد که با استفاده از کامپیوترهای کوانتومی می توان سخت ترین قفل های مورد استفاده در مخابرات کلاسیک را در زمان بسیار کمتری شکست.

سوالی که اینجا می توان مطرح کرد این است که آیا مکانیک کوانتومی روشی برای رمزنگاری ارائه می دهد که حتی با کامپیوترهای کوانتومی نیز نتوان آن ها را به راحتی رمزگشایی کرد؟ پاسخ این سوال مثبت است که در این برنامه با روش های رمزنگاری و توزیع کلید کوانتومی آشنا خواهیم شد.

این برنامه با حضور و ارائه دکتر مهدی رمضانی ـ دانشکده ی فیزیک (آزمایشگاه اپتیک کوانتومی) دانشگاه صنعتی شریف، روز چهارشنبه 15 دی ماه ساعت 18 به صورت آنلای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبینار «آشنایی با مخابرات کوانتومی» برگزار می شود

وبینار «آشنایی با مخابرات کوانتومی» برگزار می شود