مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 09:052022-01-05پزشكي

امکان تمرین راه رفتن بیماران ضایعه نخاعی به دور از مراکز درمانی با روش محققان کشور


یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید دستگاهی شده که بیماران آسیب نخاعی را قادر می کند تا راه رفتن را در خانه و به دور از مراکز درمانی تمرین کنند.

- یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید دستگاهی شده که بیماران آسیب نخاعی را قادر می کند تا راه رفتن را در خانه و به دور از مراکز درمانی تمرین کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا روحی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: بیماران آسیب نخاعی مبتلا به فلج کامل پاها و تنه در هر دو سمت، علاوه بر از دست دادن بهره وری برای جامعه و استقلال، به دلیل عدم تحرک، در معرض بیماری های بسیاری اعم از ترومبوز ورید عمقی، آمبولی ریوی، زخم بستر، پوکی استخوان و افسردگی هستند که برخی از این بیماری ها، سبب مرگ آنها می شود.

وی با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه تحریک الکتریکی با هدف بازتوانی این بیماران، افزود: هدف از اجرای این طرح، بررسی اثر دستگاه تحریک الکتریکی عملکردی با کانال های تحریکی بیشتر در بازتوانی بیماران مبتلا به فلج کامل پاها و تنه ناشی از آسیب نخاعی است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، روحی با بیان اینکه این دستگاه مناسب برای بازتوانی بیماران هر نوع آسیب نخاعی شامل جانبازان، مصدومان حوادث و سوانح است، یادآور شد: این دستگاه به آنها کمک می کند تا فرآیند راه رفتن را در خانه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تمرین راه رفتن بیماران ضایعه نخاعی به دور از مراکز درمانی با روش محققان کشور

امکان تمرین راه رفتن بیماران ضایعه نخاعی به دور از مراکز درمانی با روش محققان کشور