مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 07:302022-01-05اقتصادي

ایجاد زمینه اشتغال 1110 نفر در حوزه صنایع دستی زنجان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، از ایجاد زمینه اشتغال برای 1110 نفر در حوزه صنایع دستی زنجان از ابتدای امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند گفت: در 9 ماهه امسال زمینه اشتغال 1110 نفر در حوزه صنایع دستی استان زنجان فراهم شده است.

وی افزود: از این تعداد 1042 فقره پروانه تولید انفرادی، 11 فقره پروانه تولید کارگاهی، 60 کارت شناسایی و یک جواز تاسیس کارگاهی بود که این مجوزها در راستای توسعه کارگاه های صنایع دستی، ایجاد اشتغال، ایجاد فرصت های جدید شغلی و نیز گسترش و توسعه صنایع دستی در استان صادر شده است.

این مسئول تصریح کرد: زنجان از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی کشور بوده و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور، کالاها و آثار ارزشمندی را در زمینه چاقوسازی، ملیله کاری، گلیم بافی، چاروق دوزی، پلاس بافی، معرق کاری و غیره خلق کرده است.

ارجمند، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در حوزه صنایع دستی را در افزایش ماندگاری جوانان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان، توسعه صنایع دستی روستایی و ارتقای درآمد روستاییان دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده حوزه صنایع دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد زمینه اشتغال 1110 نفر در حوزه صنایع دستی زنجان

ایجاد زمینه اشتغال 1110 نفر در حوزه صنایع دستی زنجان