مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 07:152022-01-05اقتصادي

سفیر لهستان با مختارپور دیدار کرد


همزمان با هشتادمین سالگرد حضور پناهندگان لهستانی در ایران، سفیر این کشور در تهران با رییس کتابخانه ملی دیدار و در زمینه تبادل های آرشیوی و تداوم روابط فرهنگی گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در راستای افزایش تعاملات فرهنگی میان دو کشور ایران و لهستان، ماچی فائوکوفسکی سفیر لهستان در ایران، همزمان با هشتادمین سالگرد حضور پناهندگان لهستانی در ایران، با علیرضا مختارپور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

ماچی فائوکوفسکی با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: حضور در این سازمان نخستین دیدار رسمی سفارتخانه در سال جدید میلادی است و این دیدار همزمان با هشتادمین سالگرد حضور پناهندگان لهستانی در ایران شده است.

وی ادامه داد: ایران و لهستان میراث ارزشمندی با یکدیگر دارند و منابع آرشیوی و اسنادی بسیاری در این زمینه موجود است.

در همین راستا می توان با برگزاری نمایشگاه تاریخی، موضوع ورود مهاجران لهستانی در سال های 1942 و 1943 میلادی در ایران را مورد بررسی قرار داد و در ادامه، همکاری های علمی در چارچوب حقوقی و رسمی پیگیری شود.

سفیر لهستان در ایران گفت: آرشیویست های لهستانی تمایل دارند در حوزه تبادل منابع آرشیوی با کشور ایران همکاری داشته باشند و در همین راستا فعالیت های مشترک بین دانشگاه های ایران و لهستان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر لهستان با مختارپور دیدار کرد

سفیر لهستان با مختارپور دیدار کرد