مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 07:052022-01-05اجتماعي

انجام عمل جراحی برای عقاب طلایی بالغ در البرز


مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز گفت: اولین جراحی تثبیت دَررفتگی مفصل رانی_لگنی در یک بهله عقاب طلایی بالغ با استفاده از تکنیک جراحی ارتوپدی در البرز انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز، در جمع اصحاب رسانه از عمل جراحی تثبیت در رفتگی رانی-لگنی در یک بهله بوده که طی سال های گذشته برای چندمین بار در برخی از پرندگان شکاری با وزن کمتر از 1.

5 کیلوگرم توسط کلینیسین و مشاور طب و امنیت زیستی حیات وحش نامبرده شده در اداره کل حفاظت محیط زیست البرز تحت جراحی قرار گرفته و این بار نیز برای اولین بار در یک بهله عقاب طلایی بالغ با وزن حدود 4.

5 کیلوگرم اعمال شده است.

این مقام مسؤول یادآور شد: به گفته جراح مذکور، پیش آگهی و میزان موفقیت در این تکنیک جراحی در دنیا همچنان مورد بحث بوده، اما در حال حاضر این تکنیک به عنوان یکی از موثرترین راه حل های جراحی برای امکان بازگشت موفقِ برخی پرندگان حیات وحش به طبیعت می باشد که امروزه در برخی از کشورهای پیشرفته انجام می گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز با اتکا به گفته های متخصصان این امر، تصریح کرد: تکنیک های جراحی ساده تری نیز مانند ( FHO ) برای اصلاح جزیی این آسیب وجود دارد اما متاسفانه درصورت به کار بردن این روش ها، امکان عملکرد طبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام عمل جراحی برای عقاب طلایی بالغ در البرز

انجام عمل جراحی برای عقاب طلایی بالغ در البرز