مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 06:052022-01-05پزشكي

اولین راه مبارزه با فشار خون چیست؟


رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در بسیاری از موارد فشارخون بالا دارای نشانه یا علائم خاصی نبوده و در چنین مواردی تنها راه تشخیص اندازه گیری آن است؛ - اندازه گیری فشارخون یکی از اولین کارهایی است که پزشکان هنگام معاینه بیماران در هر نوبت انجام می دهند این کار نقش مهمی در تشخیص به هنگام این بیماری دارد.

سیده سمیه اصغری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: فشارخون در واقع نیرویی است که خون به دیواره های عروق وارد می کند و وقتی این فشار بیش از حد می شود فعالیت قلب بسیار بالا می رود و آسیب های جدی به رگ ها وارد می کند.

وی با بیان اینکه درمان نشدن این مشکل در طولانی مدت باعث مشکلات قلبی، سکته و مشکلات کلیوی می شود، تصریح کرد: فشار خون بالا حداکثر بین 100 تا 140 میلی متر و فشار خون طبیعی حداقل بین 60 تا 90 میلی متر است و در صورتی که فشار خون به مدت طولانی برابر یا بیشتر از 140 بر روی 90 میلی متر باشد فرد از فشار خون بالا رنج می برد و اگر این بیماری درمان نشود در درون بدن آرام به قلب، ریه و رگ های خونی، مغز و کلیه ها آسیب می رساند.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: در بسیاری از موارد فشارخون بالا دارای نشانه یا علائم خاصی نبوده و در چنین مواردی تنها راه تشخیص اندازه گیری آن است؛ اندازه گیری فشارخون یکی از اولین کارهایی است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین راه مبارزه با فشار خون چیست؟

اولین راه مبارزه با فشار خون چیست؟