مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 04:052022-01-05بين الملل

گفت وگوی بلینکن با وزرای خارجه عربستان و امارات


آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد گفت و گوی خوبی با فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان داشتم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد بلینکن امروز در گفت و گوی تلفنی با فیصل بن فرحان در خصوص افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین و سایر موضوعات امنیتی دوجانبه و منطقه ای شامل یمن، سودان و حقوق بشر گفت گو کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد بلینکن همچنین با عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات متحده عربی گفت و گو کرد.

دو طرف درباره افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین و سایر موضوعات دو جانبه و منطقه ای از جمله تحولات یمن، اتیوپی و سودان گفت و گو کردند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه با نیکاس دندیاس وزیر امور خارجه یونان گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، شرمن و دندیاس بر اهمیت ارتقای اتحاد و ثبات در اروپا از جمله حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کردند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر امور خارجه یونان همچنین بر اهمیت ادامه هماهنگی میان متحدان و شرکای ناتو از جمله آماده سازی اقدامات اقتصادی شدید با هدف بازدارندگی روسیه از اقدام نظامی و تجاوز بیشتر به اوکراین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی بلینکن با وزرای خارجه عربستان و امارات

گفت وگوی بلینکن با وزرای خارجه عربستان و امارات