مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 13:202022-01-04اقتصادي

تبدیل آذربایجان شرقی به پناهگاه صنایع آلاینده در کشور!


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با انتقاد از رشد شتابان صنایع فولادی در استان، گفت: با روندی که پیش می رود آذربایجان شرقی تبدیل به پناهگاه صنایع آلاینده در کشور شده است که برای این مسئله نیز باید چاره اندیشی های لازم صورت گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، داود بهبودی ظهر امروز در جلسه تدوین و نهایی سازی برنامه های رشد اقتصادی استان در بخش صنعت، اظهار کرد: دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی تکلیف برنامه ششم توسعه بود که عملکرد اقتصادی کشور نشان می دهد این میزان رشد تحقق نیافته است.

وی افزود: در مقطع کنونی دولت اصلی ترین اولویت خود را روی تحقق رشد اقتصادی متمرکز کرده؛ بر این اساس لازم است تمام منابع و ظرفیت های استان در جهت توسعه صادرات، ارتقاء بهره وری، جذب سرمایه‎گذاری و در نهایت دستیابی به رشد اقتصادی مورد انتظار ساماندهی شود.

بهبودی بر لزوم تکمیل زنجیره تامین صنایع اولویت دار استان از جمله ساخت ماشین آلات، قطعات خودرو، لوازم خانگی و کیف و کفش، تاکید و تصریح کرد: با تکمیل زنجیره ارزش و تامین این صنایع می توان زمینه توانمندسازی و رقابت پذیری واحدهای تولیدی استان را ارتقاء بخشید.

این اقتصاددان همچنین استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان به عنوان پارک لجستیک را برای تحقق رش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل آذربایجان شرقی به پناهگاه صنایع آلاینده در کشور!

تبدیل آذربایجان شرقی به پناهگاه صنایع آلاینده در کشور!