مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 11:052022-01-04سياسي

بررسی طرح تثبیت جداره غربی سازه های آبی شوشتر


جلسه بررسی طرح تثبیت و استحکام بخشی، جداره غربی مجموعه میراث جهانی سازه های آبی شوشتر با حضور مدیرکل پایگاه های جهانی و ملی برگزار شد.

- به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ در این جلسه که در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، اعضای شورای تخصصی پایگاه ها، مدیرانی از شرکت برق و شرکت آب خوزستان حضور داشتند.

در این جلسه مشاور طرح به ارائه و تشریح ابعاد مطالعات تخصصی شامل برداشت دقیق خصوصیات و مشخصات فنی، ویژگی های ژئوتکنیکی و آسیب های وارده پرداخت.

همچنین این مشاور در این نشست به تحلیل و ارزیابی مطالعات انجام شده، ارائه روش ها و پیشنهادها، حفاظت اضطراری، روش های مهار، طرح تثبیت با ملاحظات حفظ اصالت اثر، حداقل مداخله و امکان برگشت پذیری و همچنین پیشنهادهای پایش برای خروج از وضعیت اضطراری جداره غربی سازه پرداخت.

در ادامه جلسه اعضای شورای تخصصی با در نظر گرفتن معیارها و ارزش های ثبت جهانی مجموعه به بحث و تبادل نظر در خصوص طرح های ارائه شده مشاور پرداختند و دغدغه های حفاظتی و نحوه دست یابی به راهکارهای متناسب تر را پیشنهاد دادند.

با توجه به پیچیدگی و حساسیت موضوع از وجوه مختلف فرهنگی و تاریخی، اهمیت جهانی اثر، ابعاد اجتماعی و فنی، در پایان جلسه و جمع بندی آن، فرهاد عزیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی طرح تثبیت جداره غربی سازه های آبی شوشتر

بررسی طرح تثبیت جداره غربی سازه های آبی شوشتر