مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 10:052022-01-04اقتصادي

مشکل اصلی گاوداری های همدان کمبود علوفه است نه نهاده های دامی!


مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان مشکل اصلی گاوداری ها را کمبود علوفه خواند و گفت: با توجه به خشکسالی در سال جاری شاهد کمبود علوفه برای دام و گرانی آن هستیم.

- مشکل اصلی گاوداری های همدان کمبود علوفه است نه نهاده های دامی! ایسنا/همدان مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان مشکل اصلی گاوداری ها را کمبود علوفه خواند و گفت: با توجه به خشکسالی در سال جاری شاهد کمبود علوفه برای دام و گرانی آن هستیم.

علی خدارحمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال جاری با توجه به خشکسالی میزان علوفه(کاه و یونجه) کاهش و ارزش آنها نسبت به سال های گذشته افزایش یافت به گونه ای که کاه از 400 تومان به هزار و 300 تومان و یونجه نیز از سه هزار به هفت هزار تومان رسید.

وی افزود: دامداران در سال های گذشته با مشکل خشکسالی مواجه نبودند و دامها به مدت طولانی تر در طبیعت حضور داشتند در حالیکه امسال تنها دو تا سه ماه در طبیعت حضور داشته و مابقی دوره تغذیه آنها توسط دامدار تامین می شود.

خدارحمی با بیان اینکه 60 درصد تغذیه دام ها با علوفه بوده و 40 درصد دیگر از طریق نهاده های دامی تامین می شود، تصریح کرد: غذای اصلی نشخوارکنندگان علوفه بوده و در صورت استفاده مداوم از نهاده های دامی بیمار می شوند و این موضوع گاوداری ها را نگران می کند که به علت خشکسالی با کمبود علوفه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل اصلی گاوداری های همدان کمبود علوفه است نه نهاده های دامی!

مشکل اصلی گاوداری های همدان کمبود علوفه است نه نهاده های دامی!