مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 10:002022-01-04سياسي

ردپای اصول آینده نگری راهبردی در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


عضو اندیشکده علم مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بر اساس اصول آینده نگری راهبردی، تدوین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرحیم عیوضی به تبیین رابطه آینده پژوهی در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت و اظهار کرد: حوزه مطالعاتی آینده نگاری، حوزه ای جدید التأسیس با رویکردی میان رشته ای در مطالعات علوم انسانی است که به دنبال راهنمایی و پیگیری چه باید کرد؟ های پیش روی دانش انسانی در حوزه های مختلف علوم و فنون بشری است؛ در واقع این حوزه مطالعاتی به دنبال ترسیم آینده های پیش رو با توجه به فرصت ها و تهدیدهایی است که در هر حوزه مطالعاتی، پیش روی پژوهشگران و متفکران قرار دارد.

استاد دانشگاه شاهد ادامه داد: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، سندی چشم اندازی است که مبتنی بر مبانی اسلامی آینده 50 ساله کشور را ترسیم می کند.

از آنجا که پیش بینی روندهای داخلی و خارجیِ مؤثر در آینده ایران و نیز آینده سایر کشورهای دنیا برای طراحی سند یاد شده حائر اهمیت وافری بود آینده پژوهی به منزله یکی از ارکان تدوین بخش افق و تدابیر سند الگو مبنا قرار گرفت؛ چرا که سند الگوی پیشرفت باید کاملا منطبق بر محیط آینده باشد تا بتواند از ناهمواری های پیش رو عبور کند و به هدف خود دست یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای اصول آینده نگری راهبردی در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

ردپای اصول آینده نگری راهبردی در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت