مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 07:302022-01-04اقتصادي

بیکاری؛ حاصل نابسامانی عرضه و تقاضا در بازار کار


دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران، بیکاری را حاصل نابسامانی عرضه و تقاضا در بازار کار دانست و گفت: اگر کاریابی ها به سازمان آموزش فنی و حرفه ای متصل شوند، - در جذب نیروی ماهر و آموزش دیده به بازار کار اثرگذارتر است.

هادی ابوی در گفت و گو با ایسنا، درباره راه اندازی سامانه جامع کاریابی ها و مزایای آن اظهار کرد: قبلا اصول پایه گذاری کاریابی ها به این منوال بود که یکسری وظایف و مقرراتی که در کشور حاکم است را رعایت کنند.

بر همین مبنا وظایفی در راستای شناسایی نیازمندی های بازار و هدایت نیروی کار به آنها محول شد.

وی ادامه داد: در بحث هدایت کارجویان بحث تنها این نبود که افراد به کارفرما یا کارگاه معرفی شوند بلکه اگر یک کارفرما یا کارآفرین نیاز به نیروی متخصص در رشته خاص دارد، کاریابی ها آنها را هدایت کنند و با هماهنگی سازمان فنی وحرفه ای افراد آموزش ببینند و وارد بازار کار شوند.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه درحال حاضر از فلسفه اشتغال فاصله گرفته ایم، اظهار کرد: افراد زیادی با مدارک آموزشی فراوان در کشور داریم ولی در بحث تجربه و نیاز بازار کار نتوانسته ایم آنها را پرورش بدهیم؛ دلیلش این بوده که برخی کاریابی ها به وظایف خود عمل نکردند و به صرف یک مجوز مشغول کار شده اند تا جایی که موسسات و مراکز کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیکاری؛ حاصل نابسامانی عرضه و تقاضا در بازار کار

بیکاری؛ حاصل نابسامانی عرضه و تقاضا در بازار کار