مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 07:152022-01-04پزشكي

علائم ابتلا به سرطان کلورکتال/ انجام کلونوسکوپی از چه زمانی ضرورت دازد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران دکتر حمیدرضا دهقان منشادی، متخصص رادیوانکولوژی درباره سرطان های روده اظهار داشت: - متخصص رادیوانکولوژی توضیحاتی درباره علائم ابتلا به سرطان کلورکتال و درمان این بیماری ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران دکتر حمیدرضا دهقان منشادی، متخصص رادیوانکولوژی درباره سرطان های روده اظهار داشت: از بین سرطان های روده سرطان کلورکتال دومین سرطان شایع در میان سرطان های دستگاه گوارش و پنجمین یا ششمین سرطان شایع در کل بدن محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه علل مختلفی در بروز این سرطان می تواند نقش داشته باشد، گفت: افرادی که در خویشاوندان و نزدیکان درجه یک خود مانند پدر، مادر، خواهر و برادر، فرد مبتلا به سرطان کلورکتال داشته اند احتمال آن ها به این بیماری بیشتر از سایر افراد است همچنین تغذیه ناسالم، استعمال دخانیات مصرف الکل می تواند از دیگر دلایل بروز سرطان کلورکتال محسوب شود.

این متخصص رادیوانکولوژی با بیان اینکه کم خونی، کاهش وزن ناگهانی و درد مبهم شکمی انسداد روده و سوابق بیماری های روده ای و پولیپ با سابقه خانوادگی از پیش نشانه ها و نشانه های ابتلا به این بیماری می تواند باشد، گفت: آزمایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم ابتلا به سرطان کلورکتال/ انجام کلونوسکوپی از چه زمانی ضرورت دازد؟

علائم ابتلا به سرطان کلورکتال/ انجام کلونوسکوپی از چه زمانی ضرورت دازد؟