مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 05:302022-01-04بين الملل

فعال هنگ کنگی به خاطر تحریک شب زنده داری تیان آنمن به 15 ماه حبس محکوم شد


دادگاهی در هنگ کنگ امروز (سه شنبه) یک وکیل 36 ساله را به خاطر تحریک یک تجمع غیرقانونی برای گرامیداشت یاد افرادی که در سرکوب معترضان حامی دموکراسی در سال 1989 میلادی در داخل و پیرامون میدان تیان آنمن پکن کشته شدند، - دادگاهی در هنگ کنگ امروز (سه شنبه) یک وکیل 36 ساله را به خاطر "تحریک یک تجمع غیرقانونی" برای گرامیداشت یاد افرادی که در سرکوب معترضان حامی دموکراسی در سال 1989 میلادی در داخل و پیرامون میدان تیان آنمن پکن کشته شدند، به 15 ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چو هانگ-تونگ، فعال مدنی از ائتلاف هنگ کنگ در حمایت از جنبش های دموکراتیک میهنی در چین سه ژوئن سال گذشته یعنی یک روز پیش از سالروز سرکوب چهارم ژوئن، بازداشت شد.

پلیس دو سال است که به خاطر محدودیت های کرونا مردم هنگ کنگ را از تجمع های سالانه به مناسبت اعتراضات تیان آنمن منع کرده است.

اما پس از اعتراضات گسترده حامی دموکراسی در سال 2019 میلادی، بسیاری از فعالان، این ممنوعیت ها را تلاشی برای خاموش کردن نمایش مخالفت ها با پکن می بینند.

این در حالی است که پکن این مساله را رد کرده است.

به رغم این ممنوعیت، هزاران تن در سال 2020 در سراسر هنگ کنگ تجمع کرده و شمع روشن کردند و جمعیتی کوچک تر همین کار را در سال 2021 انجام دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال هنگ کنگی به خاطر تحریک شب زنده داری تیان آنمن به 15 ماه حبس محکوم شد

فعال هنگ کنگی به خاطر تحریک شب زنده داری تیان آنمن به 15 ماه حبس محکوم شد