مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 04:552022-01-04اقتصادي

کشت 200هکتار دانه روغنی کاملینا در استان همدان


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از  200 هکتار کشت دانه روغنی کاملینا در این استان خبر داد.

- علی بایگانه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این میزان کشت کاملینا در شهرستان هایی چون رزن، همدان و بهار به صورت پراکنده واقع شده است.

وی با بیان اینکه یکی از محصولاتی که در اراضی آیش سطح استان برای کشت آن اقدام به برنامه ریزی شده بحث دانه های روغنی است، افزود: از دانه های روغنی می توان برای کشت در اراضی دیم استفاده کرد که در همین رابطه در حال حاضر در استان همدان گلرنگ و کاملینا دو محصولی بوده که توسعه کشت آن در اراضی دیم در برنامه است.

بایگانه با اشاره به اینکه گلرنگ سابقه چندین ساله در استان همدان البته در سطوح کم داشته گفت: اما از سال گذشته استقبال از کشت این محصول در استان افزایش یافته و سال گذشته دو هزار هکتار گلرنگ در سطح استان کشت شد.

وی خاطر نشان کرد: کشاورزان از این کشت بسیار راضی هستند و در سال زراعی جدید هم استقبال از کشت دانه روغنی گلرنگ بیشتر هم شده که در حال حاضر در حال تامین و تدارک نهاده های آن هستیم.

بایگانه با اشاره به اینکه کاملینا قابل استفاده در صنایع روغن کشی است، خاطر نشان کرد: در زمینه کاملینا به عنوان یکی از دانه های روغنی با مشارکت شرکتی که در این زمینه در استان کرمانشاه تخصصی در حال فعالیت است یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 200هکتار دانه روغنی کاملینا در استان همدان

کشت 200هکتار دانه روغنی کاملینا در استان همدان