مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 04:502022-01-04اقتصادي

سالانه حدود 29 هزار تن گیاه دارویی در خراسان رضوی تولید می شود


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان تولید گیاهان دارویی در استان حدود 29 هزار تن در سال است که از این جهت خراسان رضوی جایگاه اول را از نظر سطح زیر کشت و تولید این نوع گیاهان در کشور در اختیار دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان تولید گیاهان دارویی در استان حدود 29 هزار تن در سال است که از این جهت خراسان رضوی جایگاه اول را از نظر سطح زیر کشت و تولید این نوع گیاهان در کشور در اختیار دارد.

محمد میری در گفت وگو با ایسنا در خصوص توسعه کشت گیاهان دارویی در خراسان رضوی اظهار کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان به غیر از محصول زعفران 33 هزار و 723 هکتار است.

از این مقدار حدود 14 هزار هکتار مربوط به کشت آبی و قریب 19 هزار و 700 هکتار مربوط به کشت دیم است.

وی افزود: از اصلی ترین محصولات دارویی کشت شده در استان می توان به زیره سبز، گل محمدی، آنغوزه، تخم شربتی، خارشتر، پنیرک، آویشن، گل گاو زبان، زیره کوهی، سیاه دانه، چای ترش و نعنا فلفلی اشاره کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درباره مزایای کشت گیاهان دارویی در گلخانه عنوان کرد: این گیاهان نیاز آبی کمتر و همچنین کارآیی مصرف آب بالاتری نسبت به سایر محصولات زراعی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه حدود 29 هزار تن گیاه دارویی در خراسان رضوی تولید می شود

سالانه حدود 29 هزار تن گیاه دارویی در خراسان رضوی تولید می شود