مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 03:502022-01-04بين الملل

استقبال گوترش از بیانیه مشترک 5 کشور هسته ای


دبیرکل سازمان ملل متحد از بیانیه مشترک قدرت های هسته ای درباره ممانعت از وقوع جنگ هسته ای و مسابقه تسلیحاتی در این خصوص استقبال کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از روسیا الیوم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از بیانیه مشترک پنج کشور روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه درباره جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی و جنگ هسته ای در جهان استقبال کرد.

استفان دوجاریک در بیانیه ای گفت که دبیرکل سازمان ملل متحد از بیانیه مشترک قدرت های هسته ای برای جلوگیری از جنگ هسته ای و مسابقه تسلیحاتی استقبال می کند.

وی افزود: گوترش از اذعان این کشورها به ضرورت پایبندی به توافقات و معاهدات دوجانبه و چندجانبه پیرامون منع گسترش تسلیحات هسته ای تمجید می کند.

دوجاریک ادامه داد: دبیرکل از این فرصت استفاده می کند تا مجدداً تاکید کند تنها راه برای رفع تمام خطرات هسته ای، خلع سلاح هسته ای است.

وی همچنین از آمادگی دبیرکل سازمان ملل متحد برای همکاری با کشورهای مذکور جهت تحقق این هدف در نزدیک ترین زمان ممکن خبر داد.

گفتنی است که دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز دوشنبه اعلام کرد که 5 کشور هسته ای (چین، روسیه، انگلیس، آمریکا و فرانسه) با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: جنگ اتمی برنده ای ندارد و نباید هیچگاه به راه بیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال گوترش از بیانیه مشترک 5 کشور هسته ای

استقبال گوترش از بیانیه مشترک 5 کشور هسته ای