مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 18:452022-01-03اقتصادي

5000 شغل جدید در روستاهای کردستان ایجاد می شود/عرضه مرغ و برنج تعاونی در کردستان


رییس تعاون روستایی کردستان از تدوین طرحی برای ایجاد پنج هزار شغل جدید در روستاهای استان با استفاده از ظرفیت تعاونی ها خبرداد.

- ، پیمان اسکندری دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون بیش از 900 به صورت مستقیم در تعاونی های روستایی استان مشغول به کار هستند و با توجه به ظرفیت های استان آمادگی داریم در صورت حمایت و تسهیل گری مسئولان استان برای پنج هزار نفر دیگر اشتغال زایی کنیم.

وی افزود: هم اکنون 180 هزار نفر از ساکنان روستاهای استان سهام دار تعاونی های روستایی هستند و در قالب 96 شرکت تعاونی روستایی از خدمات تأمین کالاهای تنظیم بازار همچون مناطق شهری بهره مند هستند.

اسکندری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 35 درصد کل کالاهای تنظیم بازار استان در قالب شرکت های تعاونی در اختیار ساکنان روستاها قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: هر ساله 69 هزار تن آرد و بیش از 155 میلیون لیتر سوخت در مناطق روستایی استان توسط تعاون روستایی توزیع می شود.

رییس تعاون روستایی کردستان در ادامه سخنان خود به طرح هوشمند سازی تأمین و توزیع محصولات کشاورزی در قالب اپلیکیشن بازارگام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر همه کردستانی ها می توانند روزانه پنج کیلوگرم مرغ منجمد و 10 کیلوگرم برنج را از طریق این سامانه برخط سفارش داده و با پیک رایگان به آنها تحویل داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5000 شغل جدید در روستاهای کردستان ایجاد می شود/عرضه مرغ و برنج تعاونی در کردستان

5000 شغل جدید در روستاهای کردستان ایجاد می شود/عرضه مرغ و برنج تعاونی در کردستان