مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 17:202022-01-03سياسي

کاهش 50 درصدی هزینه ثبت اسناد خودرو


رییس کانون سردفتران و دفتریاران فارس گفت: از امروز دوشنبه 13 دیماه، هزینه ثبت اسناد خودرو در دفاتر اسناد رسمی بیش از 50 درصد کاهش می یابد.

- علی آراد دوشنبه 13 دی در جمع خبرنگاران گفت: با تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی و اجرایی شدن این قانون از امروز شاهد کاهش بیش از 50 درصدی هزینه ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی خواهیم بود.

او افزود: مطابق با ماده 29 و ماده 30 قانون مالیات بر ارزش افزوده که در 2 خرداد 1400 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و طی نامه شماره 40364 14 تیرماه امسال توسط رییس جمهور ابلاغ و از امروز لازم الاجرا است و ادارات راهنمایی و رانندگی موظفند در زمان تعویض پلاک خودرو مالیات نقل و انتقال خودرو را وصول کنند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران فارس در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به این ماده قانونی از این پس دفاتر اسناد رسمی تکلیفی به وصول مالیات نقل و انتقال و عوارض در وکالت فروش وسائل نقلیه و همچنین اسناد قطعی وسائل نقلیه ای که از تاریخ 13 دیماه جاری تعویض پلاک می شود، ندارند.

آراد ادامه داد: در حال حاضر تعداد 8 هزار و 500 دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور فعالیت می کنند که به علت پراکندگی جغرافیایی مناسب و در دسترس بودن، مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی با سهولت و آسانی انجام می شود و خدمات دفاتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی هزینه ثبت اسناد خودرو

کاهش 50 درصدی هزینه ثبت اسناد خودرو