مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 13:152022-01-03سياسي

پیشرفت مبتنی بر عقلانیت، عدالت و معنویت توامان مدنظر سند الگوست


دو استاد حوزه و دانشگاه در پژوهشی مشترک نقش و جایگاه عدالت و معنویت را در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مورد پژوهش قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم سیدباقری دبیر اندیشکده عدالت مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و حجت الاسلام و المسلمین محمود مختاربند، دکترای اقتصاد، در تحقیقی مشترک به تبیین و تعامل دو واژه عدالت و معنویت در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداختند.

این تحقیق بر این فرضیه تأکید دارد که با رابطه تعاملی و تأثیرگذار عدالت و معنویت، در عرصه فردی، زمینه برای ریزش دستاوردهای فردی به عرصه سیاسی- اجتماعی فراهم شده و مسیر برای رسیدن به الگوی پیشرفت و سپس حیات طیبه به وجود می آید.

همه این مراحل با عقلانیت و برنامه ریزی عقلی و التزام به آموزه های شریعت انجام می شود.

حضور این عناصر در سند الگو، حکایت از پیشرفتی متفاوت و همه جانبه داشته و روشی دگرگون برای پویایی جامعه اسلامی ترسیم می کنند.

توجه به این ابعاد است که دستیابی شهروندان به حقوق، آزادی ها، فرصت های برابر، توسعه و رفاه اقتصادی، کرامت نفس، منزلت و امنیت اجتماعی را برای جامعه به وجود می آورد.

ویژگی سند الگو معنویت و عدالت است در این کار تحقیقاتی چنین آمده است: امروزه الگوهای پیشرفت یکی از مباحث مورد ارزیابی و پر چالش هستند الگوی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت مبتنی بر عقلانیت، عدالت و معنویت توامان مدنظر سند الگوست

پیشرفت مبتنی بر عقلانیت، عدالت و معنویت توامان مدنظر سند الگوست