مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 07:002022-01-03اقتصادي

بازار برای بهبود نیازمند ورود نقدینگی تازه است


یک کارشناس و فعال بازار سرمایه، بهبود اوضاع بازار سرمایه را نیازمند تزریق نقدینگی جدید به این بازار دانست و گفت: معتقدیم وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس بایددنبال این امر باشند.

- امیر توپچی پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی مهر همچنین در خصوص 10 مصوبه دولت برای حمایت از این بازار اظهار داشت: در کوتاه مدت نباید منتظر واکنش خاصی در بازار سرمایه باشیم؛ تا زمانی که بودجه به مرحله تصویب برسد زمان زیادی باقی مانده است و سهامداران باید صبر کنند تا بعد از آن اثرات 10 مصوبه دولت برای حمایت از بورس را ببینند.

وی افزود: با این حال سهامداران تا پایان سال نباید منتظر بازدهی خیلی بالایی از بازار بورس باشند؛ هر چند پیش بینی ها حکایت از آن دارد که بورس در سال 1401 نسبت به سال جاری وضعیت بهتری را سپری می کند و به ثبات می رسد تا شاهد روزهای سبز بورس باشیم.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به حمایت نمایندگان مجلس در کنار این 10 مصوبه انتظار می رود این امر تأثیرات مثبتی در بازار داشته باشند.

توپچی پور در خصوص اقدامات بانک مرکزی در بازار بین بانکی و مداخله در بازار ثانویه نیز گفت: یکی از مصوبات دولت به بالانرفتن نرخ سود بین بانکی از 20 درصد اشاره دارد که این مصوبه برای بورس بسیار مفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار برای بهبود نیازمند ورود نقدینگی تازه است

بازار برای بهبود نیازمند ورود نقدینگی تازه است