مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 دی 1400 ساعت 05:152022-01-03سياسي

مظلومیت بخش فرهنگ در بودجه/ تجمیع اعتبارات فرهنگی تبعات منفی دارد


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به سهم ناچیز فرهنگ از بودجه 1401، گفت: دولت، بودجه نهادهای فرهنگی را ذیل چند مجموعه تجمیع کرده، در حالی که آن ها باید ردیف اعتباری مستقل داشته باشند.

- ، با انتقاد از بودجه در نظر گرفته برای بخش فرهنگی کشور در لایحه بودجه سال 1401،گفت: بودجه بخش فرهنگی کشور در لایحه بودجه سال 99 حدود نیم درصد از کل بودجه عمومی کشور بود که با تلاش اعضای کمیسیون فرهنگی و تلفیق مجلس، سهم بخش فرهنگ در بودجه سال 1400 به حدود دو درصد از بودجه عمومی کشور ارتقا یافت.

متاسفانه سهم فرهنگ از بودجه سال 1401 نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه معمولا بخش فرهنگی کشور در بودجه ریزی مظلوم واقع می شود،افزود: معمولاً دولت ها در تدوین بودجه به بخش های اقتصادی، درمانی و حمل و نقل اولویت می دهند و آن طور که باید و شاید به بودجه بخش فرهنگی توجه نمی کنند، در حالی که اگر به بخش فرهنگ توجه شود، بسیاری از مشکلات اساسی کشور مرتفع می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تجمیع بودجه نهادهای فرهنگی در چند مجموعه، متذکر شد: در بودجه سال های قبل، نهادهای فرهنگی خودشان به صورت مستقل ردیف اعتباری داشتند اما در لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت برای سال آینده، بودجه نهادهای فرهنگی ذیل چند مجموعه ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مظلومیت بخش فرهنگ در بودجه/ تجمیع اعتبارات فرهنگی تبعات منفی دارد

مظلومیت بخش فرهنگ در بودجه/ تجمیع اعتبارات فرهنگی تبعات منفی دارد