مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 17:302022-01-02اقتصادي

چارتر بلای همزمان برای مسافران و ایرلاین ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از روزنامه هفت صبح؛ کمتر از دو ماه دیگر تا تعطیلات نوروز و اوج گرفتن سفرها آن هم بعد از دو سال محدودیت کرونایی باقی مانده و کافی است به سایت های خرید بلیت هواپیما سری بزنیم تا متوجه برچسب چارتری اغلب پروازها شویم .

تابه حال تصور این بود که چارتری شدن پروازها توسط آژانس های پرنفوذ فقط به ضرر مسافران است اما جزییات واگذاری قرارداد چارتری هواپیمایی قشم ایر در سایت تابناک (و چندین سایت معتبر خبری دیگر از جمله عصر ایران و ایلنا وجام جم آنلاین ) نشان می دهد این بازی دو سرباخت برای مشتریان و ایرلاین هاست.

حواشی یک مزایده خاص اینطور که سایت تابناک نوشته ماجرا از جایی شروع شد که مالکیت و اداره این ایرلاین سابقا موفق، نوپا و سودده، به دولت واگذار شد.

جنبه مثبت این اتفاق، بازگرداندن بخشی از بیت المال برای جلوگیری از اتلاف منابع متعلق به مردم بود، اما دولت که ثابت کرده، تاجر خوبی نیست، از همینجا اقدامات خود را در سه دوره پیاپی مدیریتی رقم زد، به نحوی که تصمیم گرفت چند مسیر مهم پروازی خود را در قالب قرارداد های چارتر به شرکت های خصوصی واگذار کند! آن هم خطوطی که به هیچ عنوان مشکل مسافر نداشتند و فروش آن ها تقریبا تضمین شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چارتر بلای همزمان برای مسافران و ایرلاین ها

چارتر بلای همزمان برای مسافران و ایرلاین ها