مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 14:002022-01-02سياسي

با عدالت و معنویت در جامعه می توان از پیشرفت سخن گفت


دبیر اندیشکده عدالت مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، بستری برای حرکت در مسیر عدالت و معنویت توأم با عقلانیت است.

- با حضور این دو عنصر در جامعه می توان از پیشرفت همه جانبه سخن گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم سیدباقری در گفت و گویی به تبیین دستاوردهای عدالت و معنویت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت.

دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: حضور عناصر عدالت و معنویت در سند الگو، حکایت از پیشرفتی متفاوت و همه سونگرانه دارد و روشی دیگرگون برای پویایی جامعه اسلامی ترسیم می کند.

با حضور این دو عنصر در جامعه می توان از پیشرفت همه جانبه سخن به میان آورد همان که قرآن کریم از آن به حیات طیبه تعبیر می کند و زندگی به معنای واقعی کلمه است.

وی افزود: عدالت غالبا به معنای اعطای حقوق به صاحبان آن تعریف شده است و یکی از حقوق مسلم انسان در شریعت اسلام، توجه به بعد روحانی و داشتن حیات معنوی در جهان است اما معنویت در ساحت عمل و حرکتِ اجتماعی، عدالت ورزی را نیز به همراه دارد و یا باید به همراه داشته باشد و معنویت بدون عدالت، ناقص است، بنابراین یکی از لوازم حضور معنویت در اجتماع، عدالت ورزی در عرصه های فردی و اجتماعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با عدالت و معنویت در جامعه می توان از پیشرفت سخن گفت

با عدالت و معنویت در جامعه می توان از پیشرفت سخن گفت