مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 12:552022-01-02اجتماعي

شکار و صید در تالاب های تنوردر و بیشه دالان ممنوع شد


نبی الله قائد رحمتی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با بیان اینکه تالاب های تنوردر دورود و بیشه دالان بروجرد به مناطق شکار و صید ممنوع استان اضافه شدند، عنوان کرد: این دو تالاب از تالاب های طبیعی استان هستند که به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان و به منظور افزایش ضریب حفاظتی همچنین جلوگیری از تخریب و شکار و صید برای مدت 5 سال از طرف سازمان محیط زیست شکار ممنوع اعلام شدند.

وی افزود: به استناد بند و ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، این دو تالاب به مناطق شکار و صید ممنوع استان اضافه شده اند و در روزنامه رسمی به شماره 22260 در مورخ 31/05/1400 اگهی شدند.

معاون حفاظت محیط زیست لرستان گفت: وسعت محدوده حفاظتی این مناطق به تفکیک منطقه شکار و صید ممنوع تالاب تنوردر 3689 هکتار وتالاب بیشه دالان بروجرد 1560 است.

قائد رحمتی افزود: در حال حاضر 6 منطقه شکار ممنوع در سطح استان داریم که با اضافه شدن این دو منطقه تعداد مناطق شکار و صید ممنوع استان به 8 منطقه افزایش پیدا کرده است، که وسعتی معادل 136 هزار و 993 هکتار داشته و 4.

83 درصد از مساحت استان را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: البته تعارضاتی در این دو منطقه تالابی وجود دارد که مهمترین آنها  تغییر کاربری اراضی تالابی به کشاورزی و پرورش ماهی در دهه 60 و 70 و ایجاد زهکش ها، انتق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکار و صید در تالاب های تنوردر و بیشه دالان ممنوع شد

شکار و صید در تالاب های تنوردر و بیشه دالان ممنوع شد