مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 10:402022-01-02بين الملل

چین از ساخت یک موشک خارق العاده خبر داد


محققان چینی از رقم زدن پیشرفتی جدید خبر داده و می گویند، موشک های مافوق صوت مجهز به ردیاب حرارتی با قابلیت هدف گرفتن اهدافی نظیر ناوهای هواپیمابر و وسایل متحرک را طراحی و تولید کرده اند تا در این عرصه بر آمریکا غلبه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه دیلی میل، این تحول احتمالا باعث تشدید هر چه بیشتر رقابت تسلیحاتی جاری بین چین، آمریکا و روسیه شده و بعد از آن مطرح می شود که پکن گزارش ها درباره تست یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در ماه اوت را رد کرد.

آن موشک که بر اساس گزارش ها زمین را دور زد، نگرانی هایی را در میان مقامات آمریکا برانگیخت اما چین تاکید کرد که موشک مذکور در چارچوب برنامه مربوط به یک فضاپیما پرتاب شد.

با این حال محققان دانشگاه ملی تکنولوژی دفاعی چین اکنون می گویند که به یک تکنولوژی دست پیدا کرده اند که این قابلیت را به موشک های مافوق صوت می دهد که هدفشان را با ردیاب حرارتی دنبال کنند.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست با استناد به یک پژوهش نوشت که پروفسور یی شیهه، یک دانشمند ارشد، در یک سند علمی منتشر شده در ماه گذشته میلادی ادعا کرد چین تحولات تکنولوژیکی اساسی را که در آزمایش ها تاثیرشان ثابت شد، کسب کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین از ساخت یک موشک خارق العاده خبر داد

چین از ساخت یک موشک خارق العاده خبر داد