مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 10:352022-01-02اقتصادي

160 روستا در زنجان از تنش آبی خارج شده است


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: 100 روستا در استان زنجان در تنش آبی به سر می برند و در نیمه نخست سال جاری هم بیش از 160 روستا از تنش آبی خارج شده است.

- ، علیرضا جزقاسمی ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل شرکت آب و فاضلاب زنجان، با بیان اینکه از ابتدای امسال سال سختی در رابطه با آب سپری کردیم، گفت: متاسفانه بارش ها در استان بسیار ضعیف است.

وی به وضعیت نامناسب بارندگی طی سال گذشته و امسال اشاره کرد و ابراز داشت: بارش ها در استان تاکنون نسبت به بلند مدت 36 درصد کاهش دارد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم 45 درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: 75 درصد آب استان از منابع زیرزمینی تامین می شود و تغییرات اقلیمی این موضوع را تحت تاثیر قرار داده است.

جزءقاسمی با بیان اینکه این شرکت به 21 شهر و 615 روستا خدمات ارائه می دهد، ابراز داشت: آب بهای روستایی 50 درصد آب بهای شهری است و 30 درصد حجم آبی که در روستاها استفاده می شود در لیست پر مصرفین آب هستند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حتی برف زمستان امسال هم ماندگار نخواهد بود، افزود: ذخیره برفی نخواهیم داشت و این خود یک تهدید است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه هدررفت آب با عنوان آب بدون درآمد به دو بخش واقعی و ظاهری تقسیم بندی می شود که هدررفت واقعی از محل ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

160 روستا در زنجان از تنش آبی خارج شده است

160 روستا در زنجان از تنش آبی خارج شده است