مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 08:552022-01-02سياسي

امنیت کشورهای مسلمان در سایه همکاری مشترک تامین می شود


رییس کتابخانه ملی به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در نامه ای به 56 رییس کتابخانه ملی کشورهای سازمان همکاری اسلامی گفت امنیت کشورها مسلمان تنها در سایه همکاری مشترک تامین می شود.

- ، علیرضا مختارپور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در پیامی به رؤسای کتابخانه های ملی جهان اسلام، با اشاره به زحمات و خدمات ارزشمند وی به اسلام و مسلمین نوشت: الگو بودن مکتب سردار سلیمانی را باید در دو حوزه جهانی و منطقه ای مورد توجه قرار داد.

مختارپور با اعلام آمادگی برای تقویت ارتباطات میان کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با کتابخانه های ملی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به عنوان هدف ارسال این نامه، این اقدام را موجب هم افزایی، همگرایی و پیوند عمیق میان کشورهای مسلمان با بهره گیری از کتاب و کتابخوانی در عصر اطلاعات دانست.

در فرازهایی از این نامه آمده است: بر اساس نظریه امنیت دسته جمعی شهید سلیمانی، ایشان معتقد بود که امنیت کشوری تأمین نمی شود، مگر اینکه با مشارکت همه کشورها، کل منطقه امنیت داشته باشد.

او حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها را محترم می شمرد و معتقد بود امنیت کشورهای مسلمان، تنها درسایه همکاری مشترک و بدون دخالت قدرت های فرا منطقه ای تأمین می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت کشورهای مسلمان در سایه همکاری مشترک تامین می شود

امنیت کشورهای مسلمان در سایه همکاری مشترک تامین می شود