مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 07:302022-01-02اقتصادي

زریباف: ارز ترجیحی مشکل گشا نشد


کارشناسان اقتصادی پیامدهای حذف ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی و دارو برای بسیاری از خانوارهای ایرانی را تشریح کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، میزگرد حذف ارز 4200 زیر ذره بین به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با حضور دکتر سید مهدی زریباف استاد دانشگاه، دکتر محمدرضا واعظ مهدوی رییس انجمن اقتصاد سلامت و ارسلان ظاهری کارشناس اقتصادی در جهت تبیین پیامدهای حذف ارز 4200 در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

دکتر زریباف: ارز 4200 تومانی هیچ مشکلی را حل نکرده است دکتر زریباف در پاسخ به سوال چه احساس نیازی وجود دارد که دولت سراغ حذف ارز 4200 تومانی می رود؟ بیان کرد: برای بررسی هر حادثه در اقتصاد کشور بهتر است که ریشه های آن را بررسی کنیم.

یعنی توجه کنیم ریشه نگاه های متعدد به تعدیل نرخ ارز و سیاست های قیمتی در چه چیزی است، که عمدتاً بعد از جنگ به روش ها و در زمینه های مختلف مطرح شده اما نه تنها هیچ وقت باعث حل مسئله نشده بلکه باعث بزرگ تر شدن ابعاد این مسأله در اقتصاد شده است.

اصرار دولت مردان کشور برای این امر جای تفکر دارد.

وی افزود: توصیه های اصلی سیاست تعدیل اقتصادی که در دولت آقای هاشمی کلید خورد، از بیرون مرزها بود و بعدها خصوصی سازی بانک ها به آن اضافه شد، اما این داستان فقط یک بحث علمی ساد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زریباف: ارز ترجیحی مشکل گشا نشد

زریباف: ارز ترجیحی مشکل گشا نشد