مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 06:502022-01-02پزشكي

کدام زوجین نابارور تلقی می شوند؟


یک متخصص زنان، زایمان و نازایی در همدان گفت: اگر زوجی با بیش از سه نوبت از روش آی وی اف نتیجه نگرفتند باید مورد بررسی دقیق از نظر ژنتیک، ایمنی و بیماری های انعقادی قرار گیرند.

- ایسنا/همدان یک متخصص زنان، زایمان و نازایی در همدان گفت: اگر زوجی با بیش از سه نوبت از روش آی وی اف نتیجه نگرفتند باید مورد بررسی دقیق از نظر ژنتیک، ایمنی و بیماری های انعقادی قرار گیرند.

دکترمرضیه سنویی فریمانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر زوجی مشکلشان به نحوی باشد که از طریق آی وی اف قابل حل نباشد ممکن است از روش های جایگزین از جمله تخمک اهدایی و جنین اهدایی با ملاحضات شرعی وقانونی نتیجه بگیرند.

وی به اهمیت سن زوجین در نازایی ثانویه اشاره کرد و افزود: برخی زوجین در اولین فرزند آوری مشکلی نداشته اما برای بارداری دوم دچار مشکل می شوند و بر این باورند که روش های پیشگیری از بارداری موجب ناباروری آنها شده و این در حالیست که سن آنها نسبت به بارداری اول افزایش یافته و به این دلیل شانس باروری کاهش می یابد.

دکتر فریمانی خاطرنشان کرد: زوجینی که در سن زیر 30 سال اقدام به فرزندآوری می کنند شانس بیشتری برای بارداری موفق داشته و همان زوج در سن 40 سالگی شانس کمتری برای باروری دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام زوجین نابارور تلقی می شوند؟

کدام زوجین نابارور تلقی می شوند؟